skip to Main Content
Burgemeester Tonckensstraat 4, 7921 KC Zuidwolde (Dr.) 0528 356 675 (tussen 09:00 - 17:00 uur bereikbaar) info@wheemhuus.nl

Yin yoga en Pilates in 't Wheemhuus Gezondheidscentrum Zuidwolde

Yin yoga & Pilates

Yin Yoga

Yin yoga is een vorm van yoga waarbij niet de beweging maar de stilte essentieel is. Zeker als je een druk leven hebt is het belangrijk om yin toe te voegen aan je wekelijkse routine. Een batterij moet altijd een basisspanning hebben om weer opgeladen te kunnen worden. Om te voorkomen dat je helemaal leegloopt is het belangrijk om met regelmaat even een yin moment van ontlading en loslaten te nemen om daarna weer op te laden.  

Het is een fijne manier van ontspanning door gerichte inspanning. Tijdens de yin yoga belasten we bewust het bindweefsel, zodat gewrichten en ligamenten sterker en soepeler worden. Door je bindweefsel met yin te trainen zul je merken dat je je totale beweeglijkheid vergroot en dat je je spieren maar ook je geest, minder snel zult overbelasten. Daarnaast zorgt het voor een diepe ontspanning en ondersteunt het de spijsvertering, helpt tegen chronische stress, vermoeidheid en hoge bloeddruk.

Yin yoga combineert de invloeden van Indiase en Chinese yoga praktijk met Westerse wetenschap om je gezondheid te verbeteren. Ook als je in het verleden al eens je fysieke of mentale grenzen bent overgegaan is dit een hele mooie en effectieve manier om daar mee om te gaan. We gebruiken de houding om in het lichaam te komen en niet het lichaam om in de houding te komen.. Je leert jezelf verkennen; waar liggen mijn grenzen? waar houd ik spanning vast? en hoe kan ik die bewust weer loslaten? Op deze manier kom je in contact met jezelf. Door de zachte benadering en de ondersteuning door middel van props in de houdingen, kun je dieper ontspannen en krijg je meer energie. Wanneer je meer in balans en mindful wilt leven, is dit een ideale toevoeging in je wekelijkse routine. Welkom!

Pilates

Pilates is een bewegingsvorm waarbij we kracht in het lichaam versterken vanuit de romp, de Core. Tijdens de oefeningen laten we de diepere rug-, buik-, bekkenbodemspieren en omliggende spieren intensief samenwerken. 

In het dagelijks leven zitten we te vaak met een inactieve, bolle rug. Hierdoor ligt er veel druk op de tussenwervelschijven met alle gevolgen van dien. Om de rug weer in balans te brengen, trainen we met pilates juist de spieren die zorgen voor een actieve, holle rug. Doordat je je bewust wordt van de spiergroepen die in beide houdingen relevant zijn, kun je ook in de rest van de week beide houdingen bewust afwisselen. Zo kun je je Core versterken, rugpijn voorkomen of verhelpen en je natuurlijke curve van je rug optimaliseren. 

Pilates is een totaaltraining waarbij je diepliggende spieren intensief gebruikt en daardoor ook de omliggende spieren optimaal laat samenwerken. Joseph Pilates was zelf reuma en astma patiënt en in de afgelopen honderd jaar zijn de door hem gemaakte oefeningen empirisch en wetenschappelijk verder ontwikkeld tot de huidige vorm. 

Je ontwikkelt een sterke romp, kracht en lenigheid door middel van een intense maar prettige work-out, zodat je letterlijk en figuurlijk lekkerder in je vel zit!

Voor meer informatie kijk op www.yogaenergyfemmique.com

Femmique Klaster

Terug naar ons aanbod
Bel me terug

Wil je meer informatie, advies of een afspraak maken? Vul dan hieronder je gegevens in en we bellen je uiterlijk de volgende werkdag terug.

    Naam (*)

    E-mail (*)

    Telefoonnummer (*)

    Aanmelden Yin yogaAanmelden PilatesAanmelden Yin yoga & PilatesProefles Yin yogaProefles Pilates

    Hoe heeft u ons gevonden?
    Facebook
    Zoeken in Google
    Krant/tijdschrift
    Via iemand anders
    Anders

    Back To Top